Największy w Historii Sekret Robienia Pieniędzy.

Jest bardzo prosty. Jeśli chcesz otrzymywać pieniądze – dawaj pieniądze. To wszystko.
Ktokolwiek czytał książkę Joe Vitale’a, pod tym właśnie tytułem, zgodzi się ze mną.
Tylko nie wolno Ci dawać oczekując coś w zamian.
Nie wolno Ci dawać po to, aby otrzymać.
Jeśli zawsze wzdrygałeś się przed wspomożeniem żebraka, a teraz opanujesz wzdryganie, myśląc w duchu „jak dam, to będzie mi zwrócone” – nic z tego.
Musisz dawać ze szczerego serca. Musisz po prostu chcieć dać.
I to dawanie musi Ci przynieść radość (nie wzdryganie się).
Dlatego też, jeśli czujesz jakikolwiek opór – nie dawaj.
Daj tam gdzie oporu nie czujesz.
Jeśli żebrak wzbudza w Tobie wstręt, jeśli czujesz, że Twój dar nie poprawi na dłuższą metę jego losu – nie dawaj.
Jeśli masz przeświadczenie, że zamiast na jedzenie, spożytkuje Twój datek na wódkę – nie dawaj – chyba, że chcesz mu dać na wódkę 🙂
Jeśli myślisz sobie „nie dam, bo sam mam niewiele” – nie dawaj.

Ale musisz pamiętać, że jednym ze sposobów skończenia z tym „niewiele” jest właśnie dawanie.

Gdzie i komu więc dawać, żeby nie czuć oporu?
Na początek możesz dać komuś bliskiemu. Komuś, kto Cię inspiruje. Komuś, przy kim dobrze się poczułeś. Kto natchnął Cię do działania. Kto pomógł Ci odnaleźć Twoje prawdziwe ja.
Być może obawiasz się, że ktoś bliski np. nie przyjmie od Ciebie pieniędzy. Będzie się czuł z tym niezręcznie, będzie się bał zobowiązań. W takim wypadku daj mu anonimowo.
Tym bardziej, że wzmacniasz wtedy przekonanie o nieoczekiwaniu na wzajemność.
Nie oczekuj więc, a dostaniesz. Być może z całkiem innego źródła.
Dawaj i ciesz się dawaniem. Reszta przyjdzie sama….

 

11 uwag do wpisu “Największy w Historii Sekret Robienia Pieniędzy.

  1. Coś w tym jest, sam przekonałem się o tym jakieś pół roku temu, gdy dosłownie za godzinę – może dwie otrzymałem ponad 3razy tyle ile dałem:)

  2. Zgadza się:-) Na 100 % coś w tym jest.
    Trzeba się tylko przełamać, bo jakże ciężko dać,
    kiedy wydaje nam się, ze mamy mało, prawda….?
    Pozdrawiam:-)
    Kasia

  3. moglibyście przynajmniej nie podpiesywać sobie wpisów na bloga.

  4. Nigdy nie miałam oporów przed dawaniem, a raczej przed braniem.Nie ma dla mnie znaczenia czy daję coś materialnego czy też tylko uśmiech i dobre słowo, przyjemność z tego powodu jest zawsze taka sama.Dając cokolwiek by to nie było nie powoduje u mnie poczucia straty, a raczej zysku.Inaczej się ma sprawa kiedy sama coś mam od kogoś wziąć ,czuję się wtedy bardzo niekomfortowo i niezręcznie .Jeśli chodzi o publikację to muszę powiedzieć że jest bardzo interesująca i pouczająca ,czytam wyciągam wnioski i pracuję nad sobą chociaż muszę przyznać wcale łatwo mi to nie przychodzi.

  5. Wiesławo, jeśli ktoś daje Ci tak samo szczerze
    i z uśmiechem, jak Ty to robisz, nie miej oporów;-)
    Skoro dawanie sprawia Ci taką przyjemność,
    pomyśl, że może innym też;-)
    Daj im odczuć tę właśnie przyjemność i weź z wdzięcznością
    i radością:-)
    Wszyscy nad sobą pracujemy, nie od razu Kraków zbudowano:-)
    Życzę sukcesów i bogatego życia.
    We wszystkich aspektach, nie tylko materialnie:-)

  6. Pozdrawiam pieknie Wszystkich; Tesknie za Polska ogromnie i cieplej sie robi na sercu kiedy czytam komentarze Moich Kochanych Rodakow..
    Tak bezinteresowna MILOSC to prawdziwy skarb…

  7. Witaj Leluniu, cieszę się, że zajrzałaś.
    A gdzież to losy poniosły, jeśli to nie tajemnica?
    Domyślam się, iż zbyt daleko, aby wpadać często, skoro ta tęsknota….

  8. Byłam w kościele poczułam wielką potrzebe ofiarowania 200 zl na datek i dąłam po 2 tygodniach otrzymałam 1700 zł zwrotu podatku z US niespodziewanie ! 🙂 to działa potem dałam znowu 100 zł z nadzieja na to ze znowu cos dostanę ale nie zadziałało 🙂

Skomentuj

